06 sierpnia 2015

Kilka rzeczy, o których warto wiedzieć przed podróżą


Planujesz jakąś podróż? A może właśnie się na nią pakujesz?  Jeśli tak- zatrzymaj się tutaj i przeczytaj ten post. Przypomni ci on o paru ważnych kwestiach, które z początku mogą wydawać się absurdalne, ale uwierz mi na słowo, jeśli będziesz o nich pamiętać twoja podróż okaże się sto razy lepsza, bardziej zorganizowana, a o zaoszczędzonym czasie nawet nie wspomnę. Natomiast jeśli w najbliższym czasie nie planujesz żadnego wyjazdu- również zostań i przeczytaj, ponieważ jestem pewna, że jeszcze niejedna podróż przed tobą.

Zasada numer 1- Kiedy wsiadasz do pociągu, metra, tramwaju, czy jakiegokolwiek innego środku transportu, zawsze pamiętaj aby oprócz spojrzenia na numer pojazdu zobaczyć również czy jedzie we właściwym kierunku. Jest to bardzo ważne, ponieważ przez swoją nieuwagę możesz zupełnie przypadkowo zapewnić sobie przynajmniej dwa razy dłuższą podróż niż zamierzałeś, tak samo jak ja pewnego razu w Berlinie. Nie polecam.

Zasada numer 2- Zawsze przed wyjazdem sprawdzaj czy masz ze sobą ważne dokumenty, bo inaczej twoja podróż może skończyć się tam, gdzie powinna się zacząć.



Zasada numer 3- Jeśli jesteś za granicą powinieneś uważać na to co mówisz, tak samo jak w twoim ojczystym kraju. To, że jesteś w Hiszpanii nie znaczy, że nikt nie zrozumie tego co mówisz- nie ty jeden z twojego kraju jeździsz na wakacje za granicę. Pamiętaj, aby nigdy nie patrzeć na sprawę w sposób "Jestem za granicą i nikt nie zrozumie o czym mówię, więc mogę mówić co chcę". Wcale nie zdziwiłabym się, gdyby kobieta, o której właśnie powiedziałeś niepochlebne słowo okazała się Polką, która doskonale cię rozumie. Chyba nikt nie chciałby znaleźć się w tak niezręcznej sytuacji.

Zasada numer 4- Zawsze, ale to zawsze bądź punktualny. Jeśli spóźnisz się na autobus to jeszcze pół biedy, gorzej jeśli będzie to samolot. W tym przypadku nikt na ciebie nie zaczeka, a lot przepadnie.

Zasada numer 5- "Lepiej nosić niż prosić". Jeśli wahasz się między zabraniem, a niezabraniem jakiejś rzeczy to weź ją (jeśli tylko nie jest absurdalna). Może akurat ci się przyda.



Zasada numer 6- Wygodne buty. Chyba nie muszę tłumaczyć, to mówi samo za siebie.

Zasada numer 7- Będąc za granicą i czekając na autobus zawsze zwracaj uwagę na to czy stoisz po właściwej stronie ulicy. Wydaje się to banalne, ale nie zapominajmy, że w niektórych krajach panuje ruch lewostronny, co może łatwo wprowadzić nas w błąd.

Zasada numer 8- Jeśli wybierasz się na typowe zwiedzanie, to zawsze przed ustaleniem terminu wyjazdu sprawdź prognozę pogody na dany dzień/dni. Najgorsze co może być,  to chodzenie po mieście, od zabytku do zabytku w pełnej okazałości słońca, kiedy na dworze jest 35°C w cieniu. Przeżyłam to już kilka razy i mówię wam, można zwariować.


Chciałam wam jeszcze powiedzieć o nowej zakładce, którą ostatnio stworzyłam na blogu. Jest to "Katalog postów", w którym dokładnie posegregowane są wszystkie posty według konkretnych kategorii. Więc jeśli szukacie czegoś konkretnego zapraszam was w poniższy link, tam wszystko znajdziecie. :)




63 komentarze:

  1. Bardzo przydatne, mimo że banalne punkty ! Bardzo ładnie wyglądasz, a zdjęcia są cudowne !
    Miłej reszty wakacji !
    Zapraszam Cię też do mnie ! http://hot-schot.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Zasada numer 2 to zdecydowanie mój największy strach! Zawsze się boję czy nie zapomniałam czasem paszportu, czy legitymacji szkolnej. Super zdjęcia!
    Co powiesz na wspólną obserwację i wymianę komentarzami? Daj znać u mnie MÓJ BLOG-KLIIK!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne zdjęcia!
    jeśli chodzi o post to rady są bardzo przydatne, chociaż żadko wyjeżdżam gdzieś w dalszą podróż :)

    śliczny desing:**


    Nowy post>>>>>>> SHERWOOT BLOG

    OdpowiedzUsuń
  4. piękne zdjęcia i przy da mi się to jade niedługo do norwegi dziękuje

    http://angelikao-blog.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne zdjęcia.

    www.roseoffashionblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygodne buty to podstawa :)
    Świetne zdjęcia!
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo przydatne porady! Ja przed podróżą zawsze po kilka razy sprawdzam, czy wszystko mam spakowane :)

    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za rady! Własnie idę się pakować na wyjazd :D W wolnej chwili zapraszam do mnie, dopiero zaczynam : Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne rady! Nawet w Polsce ludzie nie potrafią stanąć po właściwej stronie. Zamiast iść po prawej idą po środku lub po lewej :/

    Zapraszam, obserwuję! :)
    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobre rady. Ja staram się stosować do wszystkich jednak czasami czegoś zapominam i wtedy moja podróż nie jest najlepsza.:(
    Mój blog - Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeśli kiedykolwiek będę gdzieś jechać to na pewno skorzystam z tych rad. Są naprawdę przydatne. Przy okazji niesamowite zdjęcia, miejsce wybrałaś niesamowite.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie http://liveeyourstyle.blogspot.com/
    +Mogłabym prosić o poklikanie w linki w ostatnim poście? Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  12. Zazdroszczę bardzo wyjazdu, jako że ja w te wakacje nigdzie nie byłam :) Przepiękna okolica, chciałabym się tam znaleźć :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbia Twoje posty ! Są po prostu genialne ! :)
    Zaprasza :) http://szereemeta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczniutkie zdjęcia <3

    zapraszam:
    sosnowskaphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo pomocny poradnik, myślę, że przyda się on każdemu podróżującemu i naprawdę ładne zdjęcia.
    Pozdrawiam, Laru!

    OdpowiedzUsuń
  16. Pomocne rady! Śliczne zdjęcia :3
    live-honestly.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne foty, rady przydatne <3

    http://kala3983.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne zdjęcia! Bardzo przydatne informacje ;)

    http://izabielaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo mądre rady!
    Przed każdym wyjazdem trzeba sobie zdać sprawę z tych wskazówek :)

    live-telepathically.blogspot.com kliik

    OdpowiedzUsuń
  20. Całkowicie się zgadzam z 5 zasadą! Świetny wygląd bloga i zdjęcia!
    Obserwuję :))
    Julia's Secret KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  21. świetne rady :) Zdjęcia sa cudowne i tez zawsze chciałam zrobic sesje na wielkim obszarze jak pole czy polana :)
    Seecreetivee blog -klik♥

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo dobre rady. Na pewno się niejednemu przydadzą :)
    by-vanys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Really beautiful pictures dear! Good job! :)
    Simimaus

    OdpowiedzUsuń
  24. Rady jak najbardziej trafione i przyjemnie się czyta to, co piszesz, pozdrawiam
    Zapraszam do słoiczka z miętą KLIK

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetnie przygotowałaś ten post! Ciekawe porady :) Z pewnością nieraz się przydadzą. Cudowne zdjęcia!

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetny pomysł na post :)
    Ciekawe porady.

    OdpowiedzUsuń
  27. super blog!

    follow?
    http://fashionlikealife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo przydatne rady, przydają się takie posty! ;)
    Pozdrawiam :*
    http://chocolatecakeever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Rady na pewno mi sie przydadzą. O większości nie miałam pojęcia, na przykład z tym ruchem lewostronnym

    claaudiablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. O rada numer dwa jest bardzo ważna! My jadać do Bułgarii musieliśmy ma Węgrzech zostawić dwóch chłopaków, ponieważ nie posiadali paszportu ani dowodu, więc do Rumunii wjechać nie mogli.

    Mój blog CLICK

    OdpowiedzUsuń
  31. Beautiful photos and I love love love your style of writing! Keep it up!

    Môj BLOG /KLIK/

    PS: Follow for follow? I always follow back! Just let me know! :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Pomocne rady. Ja też niestety zwiedzałam w takich upałach i nie było to przyjemne. :)

    NASZ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetne porady :) I śliczne zdjęcia.

    http://tamizaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Świetne porady, na pewno się przydadzą :)

    Zapraszam do mnie
    another-view-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Przydatne porady, z 1-szą sytuacją spotkałam się już tyle razy, że na samą myśl przechodzą mnie dreszcze...
    Śliczne zdjęcia!

    Mój blog (Think Okay)

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo przydatne! :D

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    alexandrak-blog.blogspot.com KLIK!



    OdpowiedzUsuń
  37. Super zdjęcia ! :)
    śliczne spodnie <3
    zapraszam :*
    beautifulislifee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Dzięki za rady, bo co prawda jestem już po wyjeździe ale zawsze się przyda :)

    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Świetne i pomocne rady! Zawsze śmieszy mnie, gdy ludzie z Polski myślą, że w innych krajach są same osoby, które mówią w innym języku niż my :D

    duo-jessie.blogspot.com-KLIK <-- Mój blog! :)

    OdpowiedzUsuń
  40. jejku wspaniały wygląd bloga, jest tu tak czysto. :) Zgadzam się ze zdaniem, że od zachodu słońca ładniejszy może być tylko wschód <3

    http://odrobina-ciepla.blogspot.com/2015/08/dresslink.html

    OdpowiedzUsuń
  41. piękny blog i świetne porady- bardzo pożyteczne
    http://caroline-lifestyle-dreams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. Przepiękne zdjęcia! :) Ciekawy post, czekam na więcej! ♥

    Miłego dnia,
    Mój blog - (klik) ♥

    OdpowiedzUsuń
  43. fajne rady , na pewno pomogą ;>
    Zapraszam do obserwacji ; flarri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Już się gubię w zasadzie numer 1 :D
    Zapraszam. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad :)
    nataliakupczak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Już się gubię w zasadzie numer 1 :D
    Zapraszam. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad :)
    nataliakupczak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. o, bardzo fajny post! zdjecia tez ladne :)

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  47. ładne zdjęcia:)
    http://polowcia--blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  48. Świetne porady! Na pewno przy podróży z nich skorzystam! :D
    " 2 powieści, które zmieniły moje życie " Twoje również? Nowy post na zyciedlapasji.blogspot.com Będzie mi bardzo miło gościć Cię w mych skromnych progach ♥

    OdpowiedzUsuń
  49. Świetne porady, ja przez moją nieuwagę zapomniałam skasować biletu i niestety, trafiła się kontrol i skończyło się to mandatem, dlatego teraz kilka razy sprawdzam, czy na pewno skasowałam bilet. :D
    Świetne zdjęcia!

    Milena Blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  50. Ciekawy blog, oryginalnie piszesz. Bardzo mi się tu podoba, więc będę wpadać częściej, bo watro! ♥

    U mnie za kliknięcie w banner romwe, zareklamuję Twój blog w następnym poście!
    Mój blog *KLIK*

    OdpowiedzUsuń
  51. Śliczne zdjęcia ;)
    http://photo-kinga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  52. Wow! Świetny blog! Piękne zdjęcia i super stylizacja ! Obserwuje !
    Zapraszam do mnie i zachęcam do komentowania oraz obserwowania :)
    Mój blog [KLIK]
    Zapraszam na KONKURS na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy miły komentarz i zachęcam do wymiany poglądów!
Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane.
*nie uznaję obserwacji za obserwację