16 maja 2014

Trochę o balonach, czyli recenzja książki "Juniper Berry i Tajemnicze Drzewo"


Hejoo!

Jak wiecie już z tytułu, dzisiaj chcę wam opowiedzieć o książce M. P. Kozlowskiego, pt. "Juniper Berry i Tajemnicze Drzewo". Czytałam ją jakieś 2 lata temu, ale zrobiła na mnie tak wielkie wrażenie, że z pewnością będzie mi towarzyszyć przez całe życie. Może zacznę od tego, że zanim ją przeczytałam, nienawidziłam książek, nie czytałam do końca lektur, a w bibliotece bywałam bardzo rzadko. Szczerze mówiąc gdyby nie moja ciocia, to pewnie nawet nie wiedziałabym, że istnieje tak wzruszająca i mądra książka. W tej książce chodzi głównie o zaczarowane balony. Tak, wiem, że to brzmi dziwnie, ale już wam tłumaczę. Juniper jest dziewczynką, którą rodzice bardzo zaniedbują, choć kiedyś było inaczej. Teraz stali się sławni i można powiedzieć, że woda sodowa odbiła im do głowy. W pewnym momencie bohaterka spotyka chłopca- Gilesa, który jest w podobnej sytuacji co ona. Zaprzyjaźniają się. Razem postanawiają odkryć co się za tym wszystkim kryje. Chłopiec mówi, że pewnej nocy zobaczył jak jego rodzice wychodzą z domu i postanowił ich śledzić. Doprowadzili go wtedy do ogrodu Juniper i nagle zniknęli za jednym z drzew. Po pewnym czasie przyjaciele znajdują właściwe drzewo oraz ukryte za nim wejście do tajemniczej krainy, w której panuje złowrogi Skeksyl. "Pomaga" on tym, którzy do niego przychodzą wybić się i stać się sławnym. Aby to się stało trzeba nadmuchać specjalny balonik, napisać na nim swoje imię i dać go Skeksylowi. On robi to samo z drugim balonem, tylko, że pisze na nim twoje życzenie, np. siła, mądrość, sława... Kiedy wracasz do domu musisz spożyć zawartość balonu. Jednak to nie jest takie piękne jak by się wydawało, bo za każdym razem tracisz kawałek swojej duszy i w nadmuchanym przez siebie baloniku oddajesz go Skeksylowi. On przechowuje wszystkie zebrane balony w magicznym pomieszczeniu, którego strzegą świetliki i co jakiś czas spożywa jeden z tych balonów, aby żyć wiecznie. Rodzice Juniper zaszli w ten sposób za daleko i koniecznie potrzebowali pomocy. Juniper z nadzieją, że odzyska dawnych rodziców ruszyła im na ratunek. Czy jej się udało i jak tak, to jak? Tego niestety już wam nie powiem, żeby nie zdradzić wszystkiego, ponieważ tak lepiej się czyta :) A i napisałam wcześniej, że to mądra książka, a każda mądra książka ma przecież swój morał. Więc w tym przypadku jest on taki, że nie można opierać się pokusom, trzeba stawiać sobie poprzeczkę coraz wyżej i walczyć z niedoskonałościami. Przecież nikt nie jest idealny. Jeden będzie lepszy w sporcie, a drugi w nauce. Pamiętajcie nigdy nie idźcie na łatwiznę, tak będzie prościej, ale czy będzie was to satysfakcjonować?




To teraz podsumowanie :) Gdybym nie przeczytała tej książki 2 lata temu, moje życie pewnie wyglądało by inaczej i dalej nienawidziłabym czytać. Dlatego bardzo, ale to bardzo zachęcam was do przeczytania tej książki i gwarantuję, że wam się spodoba! :) A i chciałabym jeszcze dodać, że książka jest wzbogacona w piękne rysunki, które wykonał Erwin Madrid- autor grafik do filmów "Shrek 2" i "Madagaskar". Jeszcze raz polecam!


Dla zainteresowanych, książkę można znaleźć w empiku >>klik<<

34 komentarze:

  1. Nie czytałam ale bardzo fajnie to opisalaś i być może kieeedyś... Mam do Ciebie prośbę, poklikałabyś w linki Sheinside? To dla mnie bardzo ważne.
    http://najla-beauty-blog.blogspot.com/2014/05/sheinside-wishlist.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak ciekawie opisałaś tą książkę, że już ją zamówiłam na allegro. :)
    Obserwuję ;3 http://different-is-beauty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Możliwe, że przeczytam kiedyś tą książkę :) Moja książkowa chciejlista jest coraz dłuższa :D
    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zachęciłaś mnie do zakupu tej książki,chyba jutro polecę ją kupić :)
    izz-izzy.blogspot.com
    Jeśli Ci się spodoba,zaobserwuj i daj znać-na 100% się odwdzięcze !
    Trzymaj się cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  5. muszę ją przeczytać:)

    endrie-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że u mnie jej nie ma ;/ Śliczne obrazki :D

    Zapraszam do mnie:
    http://alekssandrasssss.blogspot.com (blog z outfitami)
    http://kosmetycznieinastolatkowoola.blogspot.com (blog kosmetyczny- dopiero zaczynam)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mnie zainteresowałaś :) Podoba mi się na twoim blogu, wiec obserwuje :) Odwdzięczysz się ? <3
    Mój blog [klik]

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawy post <3 bardzo mi się podobają takie posty
    wygląd bloga świetny, pozdrawiam :*
    czekam na kolejną notkę

    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
    zapraszam aloohaparadise.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeśli masz czas, to mogłabyś poklikać w linki pod tymi ubraniami - http://polakate.blogspot.com/2014/05/handpicklook-kolaz.html#comment-form - w zamian mogę poklikać albo po komentować ; *

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba kupię tę książkę.
    Wpadniesz do nas? Poklikasz w linki? To dla nas bardzo ważne. Kiedyś i my ci się odwdzięczymy.

    http://nutka-and-ludka.blogspot.com/2014/05/lista-zyczen-z-prersunmall.html

    OdpowiedzUsuń
  11. nie lubię czytać tak się wkręciłam w twoją recenzje że chyba przeczytam tą książkę. :D
    Obserwujemy? Zacznij i odpowiedz u mnie a na 100% się odwdzięczę
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny nowy post <3 takie lubię czytać najbardziej
    Blog taki inspirujący zazdroszczę :*
    czekam na nową notkę

    zapraszam aloohaparadise.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
    Kolejny świetny post :) Śliczny wygląd bloga zazdroszczę *.*
    Dodaję do zakładek, bo na pewno będę wpadać i sprawdzać, czy są nowe posty!
    A może masz ochotę na wspólną obserwację?
    Zapraszam <3

    http://kate-and-her-world.blogspot.com/

    ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow ! Książka wygląda świetnie! Może ją kupie jak wrócę do Polski na wakacje ;o
    Zostaje na dłużej.
    Niestety opcja obserwowanie mi nie działa bo mam stare google.
    Ale fajnie by było gdybyś zrobiła to u mnie:)
    www.poprostulexi.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  15. Niestety nie czytałam ;c Polecam TRYLOGIĘ: Trylle . Kocham po prostu te 3 części ♥
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  16. słyszałam o tej książce, ale nie czytałam ;d fajna recenzja ;)

    agrestaco6.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Słyszałam już o tej książce, może ją kiedyś kupię :)

    Buziaki ;*
    hi-daisies.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny blog, będę wpadała częściej ;)
    A przy okazji zapraszam na mój!
    http://madiess.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. nigdy nie słyszałam o tej ksiązce ;o

    zapraszam do mnie na nowy post po dłuższej nieobecności
    http://ewamaliszewskaoff.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. wydaje sie byc ciekawa :D

    take-moments.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawie się zapowiada i chętnie ją przeczytam!

    Ohmfh.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Wydaje się być ciekawa tak że jeśli będe mieć okazje to na pewno przeczytam :)
    W wolnej chwili zapraszam do mnie :*
    wikaaa-wika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Z reguły jestem molem książkowym ale jeszcze nie słyszałam o tej. Chętnie po nią sięgnę.
    Zapraszam do siebie:
    http://dorte-life-style.blogspot.com/
    Obserwacja za obserwację? Zacznij a ja na 100% się odwdzięczę tylko napisz w komentarzu ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Hm...wygląda ciekawie ;)
    Obserwujemy?
    http://werkka-werka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie lubię czytać książek ale ta wydaję się być ciekawa i chyba zacznę czytać ;))))

    http://kanja-fashion-and-photography.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. myśle by kupic sobie tą książke !!!

    Zapraszam do siebie ===========> Julciaaa.blogspot.com
    Skomentuj, zaobserwuj jeśli chcesz :D
    Ps. Ja już zaobserwowałam twojego bloga

    OdpowiedzUsuń
  27. Chyba sobie też taką kupię. :D
    Fajne posty i ciekawy blog. :)

    Co powiesz na wspólną obserwację? Zacznij ... i odp. u mnie. :*
    http://green0floor0.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Oooo wydaję się fajne ;)) Dobra recenzja ! :)
    Chyba sobie dzisiaj zamówię :)

    zapraszam do mnie:
    http://sosnowskaphoto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Czytałam i polecam ♥
    Obserwujemy? Odpisz u mnie ;p Będę wdzieczna jak klikniesz w banner FakeTattoos.
    http://iampatrysja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Ciekawie się zapowiada. Ja na razie mam listę książek do przeczytania, ale dla tej też na pewno znajdzie się miejsce :)

    nikoletta-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja jednak wolę książki innego gatunku, ale mimo wszystko fajna recenzja.
    Kocham czytać!

    zajrzysz do mnie? :) http://juulyblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Hej kochana! fajny post..powinnaś pisać takich więcej na swoim blogu ;) zdjęcia też mi się podobają :) Może OBS=OBS? Zacznij a ja odwdzięczę się tym samym jeszcze dzisiaj. juliandjuliet.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy miły komentarz i zachęcam do wymiany poglądów!
Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane.
*nie uznaję obserwacji za obserwację